tisdag 7 augusti 2012

Pannkakor!

Pannkakor är något jag verkligen inte kan leva utan. Älskar det så fantastiskt mycket!
Och nu har jag hittat ett recept på pannkakor som är både glutenfria, nötfria och utan onödiga kolhydrater.
  • 2 ägg
  • 2 deciliter vispgrädde
  • 2 deciliter mjölk
  • 2 matskedar fiberhusk
  • Lite salt
Vispa ägg och grädde och rör sedan ner resten. Fiberhusken gör att smeten sväller rätt mycket. Jag lät smeten stå en stund (5 min?) innan jag började grädda, men jag vet att en del föredrar att grädda så fort som möjligt. Jag fick skrapa ut smeten när jag kom till de sista pannkakorna och skaka ut smeten ordentligt i laggen.
Medan jag gräddade skickade jag ut barnen i trädgården på bärjakt och de kom tillbaka med hallon, röda vinbär och smultron som jag rörde ner i vispad grädde.
Mums!
 
Inte den finaste pannkakan, men ack så god!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar