torsdag 26 juli 2012

Supergoda köttfärsbiffar (LCHF och glutenfria)

I måndags lagade vi helt sjukt goda färsbiffar som jag måste dela med mig av receptet till. Det är nog första gången hela familjen gillar maten då det inte är typ hamburgare eller pizza. Till barnen kokte vi några potatisar till medan vi vuxna åt lite extra sallad och sås.

Receptet hittade jag här och lyder som följer:
Ingredienser:
500g blandfärs + fläskfärs (blanda som man vill)
150g fetaost
1 ägg
1 dl vispgrädde
salt och peppar

Gör så här
Smula fetaosten och blanda med de övriga ingredienser till en jämn smet.

Forma till biffar och stek i smör på relativt hög värme.

Serveras med till exempel svampsås.

Gott att äta till: Frysta lingon, värmda i mikron + eventuell stevia, saltgurka.
 



Vi valde att göra vanlig gräddsås på resterna i stekpannan (i med grädde och lite soya) och hoppade över lingon etc utan hade en stor vanlig sallad till. Färsen tog jag bara blandfärs eftersom jag är lat och bara orkade köpa ett paket. :D


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar